Sałatka dietetyczna z tuńczykiem

Kiedy masz ochotę na coś lekkokolorycznego, smacznego i łatwego w przygotowaniu, wybierz tę propozycję. Sałatka dietetyczna z tuńczykiem zaspokoi głód. Na jej przygotowanie będzie potrzebny Ci maksymalnie kwadrans 🙂

składniki (2 porcje)

-puszka tuńczyka w oleju (np. Lisner)

-1 ogórek (niewielki)

-1 pomidor (średnica7 cm)

-1 jajo (duże lub 2 mniejsze)

-mała cebula

-szczypior

-sałata lodowa – 4-5 liści

 

Jajko ugotuj na twardo. Umyj, osusz i podziel na kawałki sałatę, ułóż ją na talerzach. Pokrój w małe łódeczki pomidora, ogórka w plasterki (obierając możesz zostawić paseczki skórki),. Ułóż jak na zdjęciu. Pokrój cebulę w kółka, rozdziel je i poprzetykaj ułożone warzywa. Pokrój jajo na 8 -10 części (lub ćwiartki,jeżeli do sałatki używasz jaj S). Pomiędzy kawałkami jaj ułóż tuńczyka (wcześniej odlej olej). Udekoruj szczypiorkiem. Przed podaniem skrop sosem.

SOS:

-5 łyżek oliwy z oliwek

-łyżeczka octu balsamicznego

-3 łyżki przegotowanej wody

-zioła suszone (Wasze ulubione)

-suszona pietruszka

-odrobina papryki słodkiej i ostrej

-odrobina cukru (do smaku)

Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj.

Smacznego:)

salatka_dietetyczna_z_tunczykiem